9 Temmuz 2013 Salı

Kuzu Etli Patlıcan

Ramazan ayı geldimi bir koşuşturmacadır başlar.Önce ibadetlerimizi artırır,bedenimize direnmesi için yalvarırız.Misafir telaşı da cabası.Ben artı olarak yemek programlarına bakmaya başlar,netteki yemeklere de bakmaktan ayrıca zevk alırım.
  Bugün bakamayanlar vardır diye Oktay ustanın tarifini paylaşmak istedim.Kimbilir yemeğe gelicek olan misafirleriniz vardır belki.Ben mutlaka deneyeceğim,siz de kaçırmayın derim.
Harika bir görüntüsü var.Eminim lezzeti de öyledir.

KUZU ETLİ PATLICAN


4 bostan patlıcan
450 gr. kuzu eti
2 domates
3 yeşil biber
1 kırmızı biber
1 soğan
2 diş sarımsak
1 çorba k. salça
sıvıyağ
tuz
su
ÜZERİ İÇİN:
domates dilimi
kaşar peyniri


 HAZIRLANIŞI: Kuzu etini kuşbaşı doğruyo
ruz. Tencereye sıvıyağ döküyoruz ve eti soteliyoruz. Soğanı ve sarımsakları küp doğruyoruz. Soğan ve sarımsağı ilave ediyoruz ve kavurmaya devam ediyoruz. Sanı koyuyoruz ve karıştırıyoruz.

Tuzunu atıyoruz. Sıcak suyunu döküyoruz. Kapağını kapatarak pişmeye bırakıyoruz. Patlıcanların kafa kısımlarını kesiyoruz. Kalan kısmını da ortadan ikiye kesiyoruz. Kabuklarını soyuyoruz ve içlerini çok derine inmeden boşaltıyoruz. Yağlanmış fırın tepsisine patlıcanları diziyoruz. İçinden çıkardığımız parçaları da kenarlara diziyoruz.

Önceden ısıtılmış 240 derecelik fırında pişiriyoruz. 1 büyük domatesi soyuyoruz ve küp doğruyoruz. Yeşil ve kırmızı biberleri de küp şeklinde doğruyoruz. Etin pişmesine yakın biberleri ve domatesi ilave ediyoruz. Kapağını kapatarak pişirmeye devam ediyoruz. Suyu kıvamlı bir sos haline gelene kadar pişiriyoruz. Pişen etli harcı patlıcanların içlerine paylaştırıyoruz. Üzerlerine bir dilim domates koyuyoruz. Bir fesleğen yaprağı ve kaşar peyniri rendesi koyuyoruz. Tekrar fırına veriyoruz ve kaşar eriyene kadar pişiriyoruz.

    
   Hepinize hayırlı Ramazanlar diliyorum...

2 yorum:

  1. Imm leziz görünüyor. Ben ramazan ayında çalıştığım için çok iftar veremiyorum ama iftarlara gitmeye bayılıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Davetlere gitmeyi sevmeyen var mı Nurcum:))

      Sil

 

sema'nın günlüğü Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea