23 Nisan 2013 Salı

Dostana


Uzun zamandır izleyip,izlememe arasında kaldığım sonunda izle ve kurtul dediğim bir anda yani az evvel bitirdiğim filmdi:) Bakalım nasıl yorumlayacağım;
   
     Yapım         : 2008 Hindistan
     Yönetmen    : Tarun Mansukhani
      Oyuncular   :Abhishek Bachchan, John Abraham, Priyanka Chopra, Kiron Kher, Boman Irani, Everlayn Borges
      Yapımcı      :Karan Johar

 Bu filmle beraber üç film indirdim ve üçünü birden indirmeme vesile olan tek ortak nokta Karan Johar. Üçünün de yapımcısı olan Karan Johar'ın benim nazarımda referansı oldukça iyi. Kuch Kuch Hota Hai'nin hem yönetmen hem senaristi, My Name is Khan gibi filmlerin yönetmeni, Agneepath filminin de yapımcısı.(bu filmler hakkında ki yorumlarım daha sonra)
Dolayısıyla bu kadar kaliteli filmlerin yapımcısından yine iyi bir film çıkar değil mi?
Bence o kadar da değil şöyle ki öncelikle afiş resmi fazlasıyla piyasaya oynanmış film kokuyor...Sırf bu yüzden uzun süredir izlememek için direniyordum.Neden mi?Ünlü oyuncular ve vücutları. İçeriği ne olursa olsun hiç mühim değil artık benim için. Mesela John Abraham ve vücudu. Mesela Priyanka Chopra ve Vücudu. Mesela Abhishek Bachchan ve... Eee... Onun da vücudu olmasa da babadan torpilli.Bu, aktörleri beğenmediğimya da sevmediğim anlamına gelmez fakat o afiş varya o afiş herşeyi karıştıran o:)


Filme gelecek olursak,fazla olan hiç bir şey yoktu bence.Kahkaha,gözyaşı,fazla beğenme veya fazla beğenmeme:)Vasat sayılacak gibi değil fakat beklentilerimi karşılayacak kadar da değil...Beni şaşıttı mı?
Büyük ölçüde şaşırtmadı. Tam da tahmin ettiğim gibi film boyunca John Abraham ve vücudunu, Priyanka Chopra ve vücudunu, Abhishek Bachchan ve sempatikliklerini izledik.
Fakat şunu da belirtmek gerekirki filmi izlerken hiç sıkılmadım.Akıcı Romantik Komedi Amerikan tarzında idi.Sanırım beni en çok etkileyen bu idi(nötr anlamda)okadar alışmışım ki Hint filmlerindeki sıcaklığa,burada Amerikan soğukluğunu aldım .Filmin Miami'de çekilmiş olması bunları açıklamamalı değil mi?
Filmde önemli Hint sinemalarına da göndermeler vardı.Hoşş olmuş doğrusu:)John'la Abhishek bazı sahnelerde çok sempatik ve diğer filmleri ile kıyaslanınca halleri ve tavırları gülümsetiyor.


Ancak bir Hint filmini hakikatli bir Hint filmi yapan asıl öge olan şarkılar elbetteki yerini almış ve filmi seveceksem de bu şarkılar aracılığıyla seveceğim dedirtmiştir. Zaten bu şarkılar, b danslar da olmasa bir Pakistan filminden, bir Avrupa, bir Amerikan, bir Türk filminden ne farkı kalacak değil mi a dostlar.

Finale  gelecek olursa tam bir hayal kırıklığı yaşadım,fakat fazlasıyla Dostana2 çıkıyor sezintileri aldım...IMBD puanı 6.4 idi.Benim nacizane Sema'nın Günlüğü puanım ise :5.5 olacaktır...
Kısa bir not : Ailecek izleyim demeyin:)


12 yorum:

  1. sınavlarım bittiğinde izlerim belki merak ettim filmi :) geçenlerde John Abraham'ın da oynadığı Desi Boyz diye bi film izlemiştim, izlemediysen tavsiye ediyorum :)hoşçakaaal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbette izlerim canım.İyi oldu tavsiye etmen..

      Sil
  2. biraz amerikan vari tarzı hoşuma gitmedi açıkçası,bloğunu takip etmeye başladım sende beni takipedermisin..

    YanıtlaSil
  3. Mrb, bloguma hoş geldiniz, ben de hoş buldum, nice paylaşımlara

    YanıtlaSil
  4. hint sinemasına bi geçiş yapamadım..
    yaparsam ki istiyorum önceliklerim tahmin edeceğin bi kaç film var.
    onun dışında notunu çok begendim!!
    bunu özellikle belirtmeli insanlar ;)

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Seyhan'cım.Bir an evvel geçmeni tavsiye ederim Hint sinemasına. Kore sinemasının verdiği sıcaklığı veriyor insana...

    YanıtlaSil
  6. ailecek izleyemem ıstesem de zaten aılem henuz cok küçük bırı onlara baksın artık ben film izlemek istıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen tek başına izlemek de keyifli olabilir:)İyi seyirler..

      Sil
  7. Son zamanlarda Hint yapımı filmlerde oldukça rövanşta. My name is Khan bence de çok güzel bir filmdi.
    Beğenerek izledim, uzundu ama izlerken sıkılmadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hint filmlerinin bir özelliği heralde uzuuun oluyor fakat sıkmıyor;en azından şimdiye kadar izlediklerim öyleydi:)

      Sil

 

sema'nın günlüğü Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea