7 Nisan 2013 Pazar

Feshane'de Hatay Günleri

Bu hafta Feshane tam bizlikti.Eşimin memleketidir Hatay.Şu aralar pek gidemesek de sık sık ziyaret ederiz o güzel şehri.Eee  fırsatını bulmuşken kaçırmak olmazdı ama hatay lezetlerini dimi:)
Hadi fotoğraflarla tanıyalım Hatay lezzet ve sanatlarını...

Cevizli sucuk,nar ekşisi,pestil,kahvaltılık sürk...

Her gittiğimde mutlaka ziyaret ettiğim Hatay Arkeoloji müzesinden örnek portreler.....

Amanos dağlarında üretimi yapılan ballar..Arkadakiler ise meşhur biber salçaları.

Bunların Hatay'la bir ilgisi olmadığı malum,fakat incik boncuk gördüğümde dayanamıyrm napiim:)


Evlerde üretimine şahit olduğum defne sabunları.

Cennet hurması kurusu.

Milletin dürüm izdihamından görüldüğü üzere şiş kalmamıştı.Her yer duman göz gözü görmüyordu,millette ne özlem varmış yahu..

Adamdaki tribe bak yaa.Ücretsiz çekim yapmak yasakmış.Aklı sıra espri yapıyor.Benim kocada Hataylı olluum:)))Ağzını burnunu dağıtır valla:)Lakaytt hııhhh!

Bunlarda meşhur kağıt kebabı.Bizim tercihimiz satır kebabı oldu çünkü bunlardan evde yapoorum ben:)

Heyt be abime bak bana foto çekme zamanımı söyleyip bekletti ve en doğru çekimi yaptırdı.Nasılda güzel görünüyor şu ustalığa bak.Örnek al örnek yukardaki kebapçı abiii:)))

İşte Hatay müşebbek'inin finish haliyle veda ediyoruumm...Umarım fena halde canınız çekmemiştir.Sorry:)






23 yorum:

  1. hatay yemekleri 10 numaradır..tepsi kebabı vardı çocukken yemiştim..hala aklımda.. bi gün inşlh gidicem Hatay'a,o zaman yicem kesin, sevgiler:))

    YanıtlaSil
  2. İnşallah en kısa zamanda gidersin de daha fazla mahrum kalmasın o lezzetlerdn.Bizim 15 günlük iznimiz oluyor genellikle ve gidilmedik lokanta bırakmayz her sefernde:)Damak tadını çatlatan lezzetler ne yapiim

    YanıtlaSil
  3. İstanbulda yaşayanlara öyle imreniyorum ki anlatamam.
    Hergün bir etkinlik maşAllah:)
    Şanslı insanlarsınız vesselam..
    Yemekler muhteşem,anlatımın çok keyifli:)
    Emeğine,yüreğine sağlık.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  4. Güzel kelimelerin için teşekkür ederim canım,mutlu ettin beni:)Hoşgeldin bloguma:)

    YanıtlaSil
  5. merhabalar sizi takipteyim :) bende gitmeyi planlıyordum ama fırsat olmadı işten güçten güzel bir post olmuş sevgiler bana da beklerim eliflekartaneleri.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. merhabalar:)
    teşekkür ederim cici yorumun için canım:)
    her zaman beklerim:)
    hatay günleride şahane geçmiş olsa gerek:)

    YanıtlaSil
  7. isimler çok ilginç..:)
    müşebbek...
    sürk..
    :)
    çok hoş bir post olmuş canım.
    teşekkür ederim.:)
    ayrıca cici ziyaretin ve dawetin için de çok teşekkür ederim..:)
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  8. Yorumarınız için asıl ben teşekkür ederim.Mutlu ettiniz beni ziyaretinizle:)

    YanıtlaSil
  9. geldim canım tatlının ismi bizde halka tatlısı aaaa.
    üyeliği gogglle amca maalesef dedi gene gelirim inşallah davetin için teşekkür eder lezzetlin:)

    YanıtlaSil
  10. Bu mutfak herşeyiyle benim mideme hitap ediyor:)
    Et aşığı bir insan olarak en kısa zamanda Hataya gitmeliyim:)
    Yerinde yemek başka olur dimi
    Ellerinize sağlık güzel bir yayın olmuş
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  11. Ayşe hanım Hatay müşebbek diyorlar bende sizin gibi ilk duyduğum şaşırmıştm:)İcabetiniz için teşekkür eder,tekrarını beklerim:))

    Kesinlikle gitmelisiniz pumpilicim.İnanın aynı ustanın Feshane de yaptığı dürümle Hatay'da yaptığı arasında çok fark var.Etinden kaynaklı sanırım...Üstelik yerinde yerken hem cebiniz hem de miğdeniz faydalanıyor:)Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. bende bir g.antepli olarak damak tatlarımız yaklaşık aynı.bende çok severim sıcak sıcak halka tatlısını.bu arada blogunuzda tavsiye ettiğiniz filmleri izlemeyi ümit ediyorum bebeleri uyutunca malum onlarla filme gitmek pek mümkün değil:))takipteyim.sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. G.Antep'e de gittim,kebablarının ve yemeklerinin güzelliği bir tarafa nohut dürümü yedim kiii evlere şenlik...Yine gidersem mutlaka ekliicem.
    Filmlere G.Kore ve Hint sinemasıyla başlamanızı tavsiye ederim.sevgilerr:)

    YanıtlaSil
  14. ben geldim tamam canımcım:)))
    google amca malesef dedi gene neler olyor canım

    YanıtlaSil
  15. Bana kastı var sanırım canım google amcanın:((
    Senin tekrar gelmiş olman bile yeterli yaaa:))

    YanıtlaSil
  16. bu sucuklara ba-yı-lı-yo-ruummm :)

    YanıtlaSil
  17. ben bu etkinliğe gitmeyi çok istemiştim, sayende gitmiş kadar oldum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Beni motive ettiniz kızlar thanks.Hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil
  19. Bende anne tarafından Hatay'lıyım o yüzden büyük bir iştahla baktım fotoğraflarınıza :) Sabunlardan her gittiğimde alırım, her gittiğimde müzeye uğrarım, her gittiğimde müşebbekte yerim kebapları da. Mutlu oldum sayenizde!

    YanıtlaSil
  20. merhba canım bende hataylılar gunune gıtmıstım feshanede :) belkı yanından gecmısımdır :)) hatta blogumda yer verdım :))

    YanıtlaSil
  21. Tevafukun böylesi işte:)Blogcu blogcuyu her yerde bulurr:)Çok sevindim canım.Foto çekerken etrafa bakıyordum ben de benden başka çeken varmı diye(kesin blogcudur)..İki kişi gördüm bel ki de sensindir:)

    YanıtlaSil
  22. bizde bu sene hatay günlerine gittik halka tatlısı güzeldi ama kağıt kebabı öyle övüldüğü gibi değildi ben onlardan daha güzel yaparım amaaa künefe harikaydıı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende evde sık sık kağıt kebabı yaptığımdan almadım,fakat dediğin gibi tatlılar hariç etli yemekler Hatay'dakilere benzemiyordu fazla.Artık havasından mıdır,suyundan mı?bilinmez:)

      Sil

 

sema'nın günlüğü Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea