5 Nisan 2013 Cuma

Kimchi

Kore dizi ve filmlerine olan hayranlığım malumunuz.Tabii o filmleri izlerken iştahla yedikleri yemeklerini tadmayı hep istemişimdir.En çok da noodle ve kimchi'yi...So jı sub'um I Am Sorry Ilove You da sevdiğe kıza "neden kimchi yapmadan gittin"demesi yok muydu....İşte sizde kimchi yapmadan bir yerlere gitmeyin dedim ve tarifini buldum hihii:)

KİMCHİ




Malzemeler
5 baş Kore lahanası
2 adet beyaz turp
Bir demet su teresi
2 demet yeşil soğan
2 kase kırmızı toz biber
4 yemek kaşığı tuz
4 yemek kaşığı şeker
5 diş sarmısak
1 kök taze zencefil
1 kase tuzlu karides suyu
 İstenirse taze istiridye
Hazırlanışı
Lahanalar ikiye ya da dörde bölünüp, tuzlanıp 4 saat bekletilir. Turplar dilimlenir ve su teresi 5 cm uzunluğunda kesilir. Yeşil soğanlar ince ince dilimlenir, sarmısak ve zencefil dilimlenir veya dövülür. Tuzlu karides suyu kırmızı toz biberle karıştırılır. Az acılı isteyenler kırmızı biber miktarı azaltabilir. Bu karışıma dilimlenen turplar, su teresi, yeşil soğanlar, sarımsak ve zencefil eklenerek hepsi elle karıştırılır. Lahanalar yıkanarak süzülür. Hazırlanmış olan karışım lahana yaprakları arasına doldurulur. Karışımı lahanaların aralarına iyice yaydıktan sonra her lahana en dıştaki yaprağı ile kapatılır ve bütün lahanalar toprak bir kaba teker teker yerleştirilir. İlk mayalanma için oda sıcaklığında bir veya iki gün bekletildikten sonra buzdolabına konur. Küçük parçalar halinde kesilerek servis edilir.

Bunlarda diğer Kore Lezzetleri...


Bu da meşhur sushi, korede adı kimbab...
İşte buda noodle..Ayy iştahım kabardı şimdi,şimdi onu hüüüp diye çeke çeke yemek vardı.:(

3 yorum:

  1. Sema hanım bloğunuzu inceledim ve banner reklamını yapmaya karar verdim.
    Meraketme banner reklamın hazır olduktan kısa bir zaman dilimi sonrasında birçok takipçin olacağını umuyorum.
    saygılar

    YanıtlaSil
  2. merhaba
    benimde korelilere filmlerine dizilerine hayranlığım vardır o filmde ramen olsun kimchi olsun yiyişleri var ya nasıl heveslendiriyor insanı ya buyuzden sadece onlara değil yemeklerine de merakım oldu :) kimbap denedim kendi imkanlarımca kimse tarafından pek begenilmesede ben bol bol yedim :D rameni de yaparım seve seve yeriz ailecek. kimchi de denemek isterim ama sanırım lezzet bakımında uymayacakmış gibi geldi. denedin mi hiç ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ewet denedim ama foto resmi bu kadar güzel o-la-ma-dı:((Tadına gelecek olursak sonuçta bizim de kullandığımız malzeme çoğu(istiridye ve karides suyu koymadım) yabancılık çekmedim fakat olsa da yesem diye ancak yine Kore Filmleri izleyince derim.İnsanın iştahı açılıyor malum:) Denemeni tavsiye ederim canım..

      Sil

 

sema'nın günlüğü Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea