13 Kasım 2013 Çarşamba

Hatay İskenderun

İskenderun'un büyülü güzelliğini anlatmak için buradayım.


Bugün İskenderun Türkiye'nin en büyük ilçelerinden biri olup,özellikle sanayi,deniz ticareti ve turizm alanında hızla gelişen bir şehir.Wikipedi'de kısa bir araştırma yaptığımda öğreniyorum ki bu şehrin öyküsü M.Ö 333 yıllarına dayanıyor.


Meğer Büyük İskender İsos yakınlarında kazandığı zaferden sonra  Alexandra adıyla kurmuş İskenderun'u.Türkçe karşılığı ise Küçük iskenderiye imiş.


Zevkli adammış vesselam:)


Tarihinde birçok defa işgale maruz kalmış bu ilçe.Güzelliğini görenler dayanamıyor mu nedir?

Hak vermemek mümkün değil.Çok güzel bir ilçe İskenderun.Bana göre tek başına il olmayı en çok hak edenlerden.Hatay'ın ise en büyük ilçesi.


Güneşin batışı bir başka güzel.Defalarca seyretmişliğimiz vardır.Ahh çok romantik :)Sevgililer için birebir hani.


Yamaç paraşütçüleri keyif peşinde yine.Tatilinizi İskenderun'a 30 km uzaklıktaki Arsuz'da yaparsanız şayet kii tavsiyemdir.Her yıl hiç kaçırmayız;yamaç paraşütünü deneyin derim ben.


Yok ben paraşüt yapamam,tarzım değil(korkuyla alakası yok) :) ama illede spor yapmalıym derseniz enfes ormanlarla kaplı yürüyüş parkurları sizi bekliyor.Bu arada elinde gazete olan bayanın arkasındaki çiçeke koptum.Gelin tacı gibi mübarek.Gene muzurluk peşindeyim:)

Hani etrafta türk olmasa yada dillerinden anladığım Araplar, kendimi ada ülkelerinden birinde zannedebilirim.Allah'tan türkler kendini her yerde (konuşmasa da)belli ediyor :)

İstanbul dışında oturduğumu hayal dahi edemedim  şimdiye kadar.O kadar ki seviyorum tarih kokan şehrimi...Ama şimdi bu şehrin dışında oturacağın bir yer var mı deseler İskenderun derim abi.

Fakat henüz öyle bir tercih yapmak zorunda kalmadığımdan eve dönüş vakti...

İskenderun'u anlatmak bile tekrar yaşamama sebeb oldu.Siz gidin ve yerinde yaşayın derim...



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

sema'nın günlüğü Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea