24 Temmuz 2012 Salı

Enfes Lezzet FIRIN SÜTLAÇ

Dün iftarda annemlerdeydik.Ramazan dediğin toplulukla yaşanır değil mi? İftara kalmamı fırsat bilen kardeşim ,her zamanki gibi beni mutfağa soktu"Sema ablaaa tatlı yapalıııım"yakarışlarıyla tatlı hastası olan beni tavladı:)
    Yani kısacası kendi tatlımı kendim yaptım.Çok da güzel oldu,afiyetle yedik.Gelelim tarifimize

                                                              FIRIN SÜTLAÇ
Malzemeler

  • 2 lt.süt
  • 2 kahve fincanı pirinç
  • 3 su bardağı şeker
  • 4 çorba kaşığı nişasta,1 çorba kaşığı un
  • üzeri için yumurta sarısı
Yapılışı:
    
       Öncelikle şunu belirtmeliyim ki ben 2 lt.süt ile yaptım, 12 güveç kabı oldu.Kalabalık olduğumuz için ee anca.Fakat siz 1 lt. süt ile malzemeleri yarı yarıya azaltarak yapabilirsiniz.
Öncelikle pirincimizi yeteri kadar suyla ayrı bir kapta pişiriyoruz.Başka bir tencerede sütümüzü kaynatıp şekerini ilave ediyoruz,pişen pirinçleri de katıp bir taşım daha kaynatıyoruz.Bu arada nişasta ve un karışımımızı 1 su bardağı suyla ezelim,sütten 1 kepçe de ilave edip iyice harmanlayalım ve tencereyi bu nişasta karışımını dökelim.Fırın sütlaç kaplarına eşit olarak paylaştırıyoruz.bir yumurta sarısını bir kasede çırpıp içine 2 çorba kaşığı sütlaç'tan ilave edip karıştıralım.Her sütlaç kabına eşit olarak paylaştıralım.Tıpkı resimdeki gibi




Son olarak tepsiyi yarısına kadar su ile doldurup 180 derecedeki fırına verelim(fırına göre değişir sıcaklık,bizimki turbo fırındı)Aslında iftara az bir zaman kaldığı için ben 200 dereceye attım ama siz böyle yapmayın,benim sütlaçlar biraz fazla kaynayıp taştı.)




Fakat lezzetinden hiç bir şey kaybetmemişti tabii.Bu geleneksel lezzeti denemenizi öneririm.
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

sema'nın günlüğü Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea